Лiпень. Мiнск. Мяцеліца

Калі на вуліцах Мінска з’явіцца суперсучасны швейцарскі трамвай

У апошні час жыхары і госці Мінска маглі бачыць на вуліцах горада футурыстычнага выгляду ярка-жоўтыя вагоны. Але гэта не трансформер, які сышоў з кiнаэкранаў, а мадэль самага новага 27-метровага трохсекцыйнага трамвая В85300М «Мяцеліца» вытворчасці завода «Штадлер Мінск». Яго сабралi ў Фаніпалі, i хутка ён будзе пастаянна хадзiць па нашых вулiцах. А пакуль тэставую эксплуатацыю электрамашыны праводзіць Мiнскі трамвайны парк.


Kiраванне адным пальцам

— Кіраваць новымі трамваямі будуць толькі вопытныя вадзіцелі першага класа, — у гэтым цалкам упэўнены начальнік тэхнічнага аддзела філіяла «Трамвайны парк» КУП «Мінсктранс» Максім Каральчук.

Супрацоўнікі завода «Штадлер Мінск» сумесна з трамвайным паркам навучаюць персанал абслугоўваць і рамантаваць складаную тэхніку, дапамагаюць вадзіцелям асвоіць канструктыўныя асаблівасці новага трамвая, каб тыя ўмелі аператыўна ўстараняць магчымыя здарэнні на лініі.

Нізкападлогавы вагон дадаткова абсталяваны пляцоўкай для інвалідаў.

Ніна Кунец, вадзiцель трамвая з 37-гадовым стажам, пачынала свой працоўны шлях яшчэ, як яна жартуе, на «дагістарычных вагонах МТВ» — старых машынах з цалкам ручным кіраваннем. Зараз яна кіруе адзінай у краіне, ды і ў свеце, мадэллю трамвая АКСМ743 вытворчасці завода «Белкамунмаш», які дзякуючы сваёй унікальнасці завочна варты месца ў запланаваным музеі грамадскага транспарту Мінска. А пакуль ён самааддана працуе на самым загружаным маршруце № 6 Зялёны Луг — Серабранка, па якім хутка пойдзе i «Мяцеліца». Адбудзецца пуск ўжо на гэтым тыдні — адразу пасля адладкі файлаў інфармацыйнай сістэмы пабудовы маршрутаў. З максімальнай загрузкай у 250 пасажыраў «Мяцеліца» дазволіць прадуктыўна працаваць у напружаных умовах у гадзіны пік.

Ніна Кунец дзеліцца ўражаннямі ад навiнкi:

— Кіраваць «Мяцеліцай» адно задавальненне, мне нават і не мроілася, што калі-небудзь буду працаваць на такiм камфортным вагоне. Там зручнае кіроўчае месца, у трамвая хуткія разгон і тармажэнне, плаўнасць і адносная бясшумнасць ходу. Кіраванне можна ажыццяўляць адным пальцам».

Неонавае падсвятленне салона хутчэй стыльны штрых, чым функцыянальная дэталь.

Націсні на кнопку — атрымаеш вынік

Адна з галоўных асаблівасцяў новага трамвая – адчыненне дзвярэй з салона націскам адмысловай кнопкі.Вадзіцелі пакуль не мелі спраў з такой сістэмай, ды і пасажырам прыйдзецца прывыкаць да таго, што у нашпігаваным электронікай трамваі дзверы трэба адкрываць самастойна.

Хвалявацца наконт таго, што бяздушная аўтаматыка можа нашкодзіць пасажыру, не варта. Падчас тэставай абкаткi сістэма бяспекі спрацоўвала безадмоўна – заціснуць дзвярыма канечнасць не атрымаецца, нават калі задацца такой мэтай. Сярод іншых электронных асістэнтаў вадзiцеля ў «Мяцеліцы» ўстаноўлена прадвiнутая сістэма відэaрэгістрацыі: восем камер у салоне і па адной у кожнай з дзвюх кабін, а карцiнка выводзіцца на асобны экран прыборнай панэлі.

Прадугледжаны месцы як для звычайнай, так і для USB-зарадкі гаджэтаў.

Вялікай перавагай новага вагона з'яўляецца і тое, што ў яго па чацвёра дзвярэй з кожнага боку, а не трое, як у тых, што цяпер стаяць на «ўзбраенні». Дадатковыя дзверы на самай справе моцна ўплываюць на хуткасць пасадкі і высадкі, бо асноўная маса пасажыраў запасіцца каля дзвярэй. Кандыцыянерам у кабіне транспарту сёння нікога не здзівіш, але ў «Мяцеліцы» ён усталяваны і ў салоне.

Аднак мінчанам пакуль рана радавацца. На дадзены момант дакладнай пэўнасці аб масавым укараненні «Мяцеліцы» ў транспартную сістэму Мінска няма. «Мінсктранс» пакуль заключыў дамову з заводам «Штадлер Мінск» толькі на вопытную трохмесячную эксплуатацыю новага трамвая, па выніках якой Гарвыканкам ужо будзе прымаць рашэнне аб закупцы дадзенай мадэлі.

Ілля КРАСОЎСКІ

Фота аўтара

Заметили ошибку? Пожалуйста, выделите её и нажмите Ctrl+Enter
Версия для печати
Заполните форму или Авторизуйтесь
 
*
 
 
 
*
 
Написать сообщение …Загрузить файлы?