Ці ўступаюць вадзіцелі дарогу машыне «хуткай дапамогі»?

Доўгiя песнi сiрэн

«Уступі дарогу: «хуткая» едзе!» — так, вядома, ніхто аўтаўладальнікам асабіста не скажа. За апавяшчэнне аб гэтым усіх удзельнікаў дарожнага руху адказваюць маячкі і сірэны. На жаль, і гэта факт, не заўсёды вадзіцелі прадастаўляюць вольны шлях спецтранспарту.


Прычыны розныя: няўважлівасць, боязь зрабiць не той манеўр, але часам зусім простая — нахабства. Карэспандэнт «Рэспублікі» выехала з «хуткай дапамогай» на рэальныя выклікі ў суправаджэнні ДАІ Маскоўскага раёна і праверыла, ці ўступаюць вадзіцелі дарогу?

Будняя раніца на падстанцыі № 6 станцыі хуткай медыцынскай дапамогі на праспекце Газеты «Звязда», 55 у Мінску. З 8.00 да 11.00 аўторка 20 брыгад гэтай падстанцыі з'ездзілі на тры візіты. У сярэднім за дзень — каля 300 выклікаў. А вось і зноў паступіла паведамленне, што пара збірацца ў дарогу. У нас ёсць максімум 15 хвілін, каб дабрацца. Мы садзімся ў аўто ДАІ. Уключаюцца маячкі, сірэна ў «хуткай» — едзем.

Насустрач чырвоны колер святлафора, але мы праязджаем. Пешаходы ўступілі. Такая ж сітуацыя была на ўсім шляху. Мы прыехалі на вуліцу Рафіева на выклік да чалавека, у якога быў нізкі ціск, слабасць у целе, без перашкод.

У мінулым годзе ў Мінску адбылося 4 ДТЗ з удзелам прыватных аўто і «хуткіх», у якіх пацярпелі 8 чалавек. У гэтым — адно ДТЗ.

Не паспелі вярнуцца на падстанцыю, зноў выязджаць — на вуліцу Заслаўскую. Там у дзіцяці моцна баліць жывот. Мы праязджаем скрыжаванне праспектаў Любімава і Дзяржынскага на чырвоны. Паўсюль машыны ўступаюць, сыходзяць у іншыя палосы. Некалькі разоў на перакрыжаваннях сур'ёзна тармазілі, каб быць упэўненымі, што «хуткую» прапусцілі. Прыехалі. Пакуль фельчары ў дзіцяці, размаўляем з кіроўцам, які працуе больш за 20 гадоў. Віктар Пярэдня дзеліцца:

— У апошні час вадзіцелі стараюцца ўступаць. Праўда, часам не ведаюць як — губляюцца, кідаюцца ў бакі. Бывае, думаю: лепш я цябе аб'еду, а то яшчэ «сустрэнемся».

Тым часам дзіця выводзяць фельчары, бацькі. Неабходна везці ў РНПЦ дзіцячай хірургіі на праспект Незалежнасці на УГД і аналізы. Імчымся! Ехалі хутка і без перашкод, пакуль не трапілі на перакрыжаванне Машэрава—Казлова. Веласіпедысты і пешаходы — шмат людзей, як ішлі, так і пайшлі. Нам жа давялося тармазіць...

— Пагрозы для жыцця дзіцяці няма, але трэба было хутка даставіць малога, — каментуе фельчар Яўген Дашкевіч, калі мы ўжо прывезлі хлопчыка. — У сакавіку быў абуральны выпадак. Нам трэба было аказаць дапамогу дзяўчыне ў другім пад'ездзе. Прыехаў кіроўца, якому трэба было ў першы. Патрабаваў, каб яго прапусцілі, але гэта было немагчыма на той момант. У выніку ён падпёр нас, пакінуў машыну на «аварыйку» і сышоў: «Не прапусцілі? І я ўступаць не буду!» А нам трэба было пацыентку даставіць у бальніцу. Чакалі яго, сфатаграфавалі аўто і сітуацыю, перадалі ў ДАІ.

Любоў Трапашка, старшы інспектар па агітацыі і прапагандзе АДАІ Маскоўскага РУУС Мінска, дадае:

— Мы праводзім такія рэйды, каб нагадаць вадзіцелям, як важна ўступаць дарогу транспарту аператыўнага прызначэння: «хуткім», МНС, міліцыі, аварыйнай службе, ваенізаванай аўтамабільнай інспекцыі. Нагадваем, што ў выпадку калі вадзіцелі парушаюць, то іх чакае штраф да 10 базавых велічынь з пазбаўленнем правоў да 1 года альбо без.

alinakasel@gmai.com
Полная перепечатка текста и фотографий запрещена. Частичное цитирование разрешено при наличии гиперссылки.
Заметили ошибку? Пожалуйста, выделите её и нажмите Ctrl+Enter