![](/upload/iblock/531/53119b819fdb72b034287fe1abee6c05.jpg)
Укладзеныя ў праекты дзяржаўна-прыватнага партнёрства інвестыцыі могуць вяртацца ад 20 да 100 гадоў.
Старшыня Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў Нацыянальнага сходу па эканамічнай палітыцы Уладзіслаў Шчэпаў перакананы: рэалізоўваць некаторыя інфраструктурныя праекты на прынцыпах ДПП больш эфектыўна, чым браць крэдыты ад міжнародных фінансавых арганізацый і банкаў:
![](/upload/iblock/d39/d397834f2bd8b9dcba3a812788e55166.jpg)
Дапаўненні і змяненні ў закон аб ДПП, на думку дэпутата, накіраваныя на павышэнне празрыстасці працэдур пагаднення паміж дзяржавай і прыватным партнёрам і іх паскарэнне, на павышэнне ўстойлівасці той фінансавай мадэлі, якая замацавана ў пагадненні аб ДПП. Гэта вядзе да зніжэння працэнтных ставак і павялічвае прыбытак інвестара, а таксама падаўжае патэнцыяльныя тэрміны рэалізацыі праекта. Пры гэтым зніжаецца сістэмная рызыка, якая тармазіла прыток інвестыцый. Яшчэ адзін важны момант — пашыраюцца правы і гарантыі прыватнаму партнёру, асабліва ў пункце выканання сваіх абавязкаў з боку дзяржавы. Акрамя таго, інвестар можа самастойна выбіраць пастаўшчыкоў тавараў, выканаўцу работ і паслуг пры рэалізацыі праекта ДПП.
Нагадаем, у краіне дзейнічае Нацыянальная інфраструктурная стратэгія да 2030 года, якая штогод актуалізуецца. Згодна з ёй вызначаны топ-100 інфраструктурных праектаў, у тым ліку для магчымай рэалізацыі на прынцыпах ДПП. Акрамя таго, Цэнтр ДПП адбірае новыя праектныя прапановы для магчымай іх рэалізацыі на прынцыпах дзяржаўна-прыватнага партнёрства.
konoga@sb.by