Пасля ранішняга набажэнства ў ніжнецерабяжоўскай царкве вернікі-паломнiкi накіроўваюцца з харугвамі за вёску ў забалочаны лясок, каб там уславіць “перапалавінне” Пяцідзясятніцы. Ніхто з жыхароў дакладна не ведае, калі пачалася гэтая паломніцкая традыцыя, хто яе заснавальнік, якая прычына прымусіла ісці з малітвамі да вады, спяваць разам з усімі:
Хрыстос васкрэсе,
Смерцю смерць папраўшы,
І сушчэ ва гробе
Жывот дараваўшы...
— Гэтай крынічаньцы болей за сто гадоў, нашы дзяды і тыя не помнiлi, калi яна тут з’явiлася, — прызнаюцца паломнікі, шкадуючы, што ніколі не вялася хроніка гэтага абраду. — Магчыма, ад таго часу, калі вада стала праяўляць свае гаючыя ўласцівасці, калі пачалі адбывацца цуды выздараўлення.
Фота аўтара |
|
У атэiстычныя часы да крыніцы прыходзiлi ўпотай, баючыся ганенняў. Урачыстага выгляду ў гэтага сакральнага куточка тады не было, але ўсё роўна гэтае месца заставалася “народным”. І тады з’яўлялiся стужкi i ручнiкi, абразкі, свечкі. З “адлiгаю” да рэлiгii крынiца была добраўпарадкавана, паўстаў новы крыж, з’явіўся шацёр. Аздоблена, узята ў драўляны зруб і сама крыніца. Даглядаць яе дапамагаюць церабяжоўскія леснікі.
Максім Вечар
infong@sb.by