150 тысяч писем в день: кто и кому пишет в эпоху мессенджеров

Выбраныя месцы з перапiскi

Кожны дзень праз пошту нашай краіны праходзяць 150 тысяч лістоў, а ў перадсвяточныя дні — да 300 тысяч. Напісаныя ад рукі родным і блізкім пасланні складаюць 80 працэнтаў ад агульнай колькасці карэс­пан­дэнцыі. На­пярэдадні Сусветнага дня пошты, які адзначаецца сёння, карэспандэнт «Р» зазір­нула на вытворчасць «Мін­ская пошта», куды па­сту­паюць лісты з усёй краіны.

Перад падачай на сартаванне лісты перабіраюць і візуальна аглядаюць.
Фота Паўла ШНІПА

Там, дзе гудзяць цягнікі, ля чыгуначнага вакзала, знаходзіцца будынак, куды кожны дзень па некалькі разоў дастаўляюць лісты для апрацоўкі. Усе яны праходзяць праз разумную лістасартавальную машыну. 24 гадзіны 7 дзён на тыдзень машына нястомна працуе, замяніўшы сартавальнікаў, ад якіх калісьці патрабавалася — уявіце — ведаць кожную вуліцу і дом, аддзяленне сувязі і арганізацыю, каб сваімі рукамі правільна накіраваць карэспандэнцыю па адрасе.

Працуе машына ў цэху пісь­мовай карэспандэнцыі і гіб­рыднай пошты вытворчасці «Мінская пошта». Туды нас накіроўвае начальнік цэха Юлія Пахомава. Праходзім міма 27-метровай устаноўкі, якая вось-вось пачне размяр­коўваць лісты з неверагоднай хуткасцю.

— Спачатку ідзе папярэдняе сартаванне — да раёна. Аператар сувязі ставіць на загрузачны стол перавернутыя ўверх адрасамі пісьмы з усёй краіны са скрыні: усіх памераў да А4. Затым уключае рэжым сартавання, — Юлія Пахомава прапануе пягладзець, што будзе далей. Канверты з неверагоднай хуткасцю «бягуць» па разнастайнай дарожцы, як гоначныя машынкі, кудысьці далей ад загрузачнага стала. — Кожны ліст аўтаматычна фатаграфуецца — праграмнаму забеспячэнню гэта трэба, каб па паказаным на канверце адрасе знайсці падабенства ў базе, пасля чаго машына прымае рашэнне, у якую ячэйку, гэта значыць у якое аддзяленне сувязі, трэба даставіць пісьмо.

У механізме 240 назапаш­валь­нікаў — тых самых вочак, у якія праз элеватар трапляюць лісты. Машына па адрасах разумее, дзе менавіта павінен знаходзіцца канверт. Перш чым ён апынецца ў вочку, спецыяльны прынтар наносіць на канверт ззаду флуарысцэнтны код ліста: ледзь бачныя аранжавыя палоскі на залепленым згібе. Яны патрэбныя машыне для таго, каб падчас другога этапу сартавання не расшыфроўваць зноў напісаны адрас, а проста счытваць яго код. Калі ж назапашвальнікі запоўніліся лістамі, аператары сувязі кладуць канверты ў імянныя скрыні: лісты ў Баранавічы, у Віцебск і гэтак далей па напрамках. Пасля загружаюць у машыну на другі этап апрацоўкі — дэталёвы, дзе пісьмы сартуюцца на 4700 кірункаў — столькі ў нас даставачных аддзяленняў сувязі па ўсёй краіне. Машына размяркоўвае лісты аж да сумкі канкрэтнага паштальёна!

— Сістэма разумее ўсе по­чыркі: рукапісныя і машынныя, лацінку і кірыліцу. Аднак мудрагелісты почырк праграма можа і не распазнаць. Тады на дапамогу прыходзяць аператары відэакадзіравання: распазнаюць адрас і адпраўляюць яго сістэме, — прыводзіць прыклад Юлія Пахомава.
Наталля ПІЛЕЦКАЯ.

На перспектыву планы пошты грандыёзныя, кажа Наталля Пілецкая, начальнік вытворчасці «Мінская пошта»:

— І звязаны яны, вядома, з тэхналогіямі. Мы нацэлены на ўкараненне ў працу электронных памочнікаў. Цяпер займаемся развіццём праекта з мабільнымі сродкамі для прадастаўлення сэрвісу фізічным асобам — нашы паштальёны хутка будуць з прыладамі, якія дазволяць прымаць заяўкі на розныя паслугі, аплачваць іх. Ужо цяпер кур’ерская служба абсталёўваецца неабход­нымі гаджатамі.

Для зручнасці кліентаў уста­ноў­лены паштова-даведачныя тэрміналы, у якіх можна аплаціць мноства плацяжоў: АРІП, мабільны тэлефон, падпіску на газеты, часопісы і іншае. Пайшлі далей і ўстанавілі 40 смарт-прылад у некаторых мінскіх аддзяленнях: кліент можа сам узважыць, раздрукаваць штрыхкод для заказнога ліста, аплаціць і адправіць без касіраў і чэргаў. Карыстаюцца попытам у моладзі кругласутачныя паштаматы — так лягчэй і зручней забіраць пасылкі. Такіх прылад ужо 20 па краіне, 11 з іх — у Мінску. Апроч іншага, наша пошта супрацоўнічае з больш чым 8400 магазінамі, ІП, дастаўляючы пакупкі ва ўсе куткі краіны і за мяжу.

Пошта— даўно не прыбітыя цвікамі скрыні. Гэта трэнда-выя боксы, добрыя паштальёны і аператыўныя паслугі.
— Шмат працуем, каб нам давяралі. Злучаць людзей — місія пошты, якая застаецца нязменнай. Таму на перспектыву разглядаюцца варыянты выкарыстання квадракоптараў. Разлівы рэк, рамонт мастоў — усякае здараецца і паштальёны не заўсёды могуць дайсці да адрасата, — дадае Наталля Пілецкая.

За мяжой поштай карыстаюцца актыўна практычна ўсе рахункі адпраўляюцца праз яе. Больш з’яўляецца і посткросераў — тых, хто адпраўляе паштоўкі — прывітанні з іншых краін. У нас гэта таксама модная тэндэнцыя.

— Што такое пасланне ў месенджарах? Пытанне — адказ. А калі чалавек хоча нешта сказаць, то піша ліст, адпраўляе паштоўку. Нашы аператары сувязі ўжо па канверце бачаць, хто каму піша: хлопец дзяўчыне ці наадварот. Хтосьці духі выкарыстоўвае, кветачкі ад рукі намалюе. Дзеткі бабулям пішуць — гэта таксама мілыя яркія канверты, — прыводзіць прыклады Наталля Пілецкая. — Падтрымліваем акцыямі пісьмовыя пасланні. Вось з 11 кастрычніка стартуе акцыя да Дня маці. Хутка Новы год, і пацякуць ручайком лісты ад дзяцей з жаданнямі да Дзядулі Мароза. Кожнае з іх дойдзе да яго — мы пастараемся.

kasel@sb.by
Полная перепечатка текста и фотографий запрещена. Частичное цитирование разрешено при наличии гиперссылки.
Заметили ошибку? Пожалуйста, выделите её и нажмите Ctrl+Enter