Алена МЯГКОВА: «Прасцей за ўсё працаваць з матацыклістамі. Даведваешся іх мянушку, напрыклад Волат ці Мядзведзь, і адразу разумееш, які малюнак прапанаваць».
Мінскую мастачку і аэраграфіста Алену Мягкову прыхільнікі аўта-і мотацюнінгу ведаюць добра. Яе творчая майстэрня размясцілася ў адным з гаражоў на вуліцы Севастопальскай. Унутры на сценах побач ужываюцца выявы дзяўчыны ў стылі ню і байкаў з чарапамі. Ля сцяны стаіць матацыкл, якому больш за паўстагоддзя. Чакае сваёй рэстаўрацыі. Насупраць — стэлаж з фарбамі. Адным словам, атмасфера схіляе да творчасці. Пакуль вывучаю фота работ майстра, размова заходзіць аб густах кліентаў. Алена Мягкова:— Важная сама ідэя, а ўвасобіць яе майстэрства хопіць. Некаторыя прыходзяць са словамі «Зрабіце мне прыгожа». Але ж у кожнага сваё разуменне прыгожага. Аэраграфія павінна адлюстроўваць унутраны свет заказчыка, ягоны характар. Таму да выбару малюнка трэба падыходзіць адказна. Галоўнае, каб гэта было пра вас.
Аэраграфія робіцца маленькім пульверызатарам — аэрографам.
Мастачка прызнаецца: прасцей за ўсё працаваць з матацыклістамі. Даведваешся іх мянушку, напрыклад Волат ці Мядзведзь, і адразу разумееш, які малюнак прапаноўваць. Аднойчы быў заказчык па мянушцы Канадзец. Зразумела, малявалі сцяг Канады.Дзяўчыны любяць падкрэсліць, што іх аўтамабіль жаночы: заказваюць кветкі, коцікаў, матылькоў і іншыя дзявочыя тэмы. Мужчыны ж аддаюць перавагу языкам полымя і ваўкам. Наогул «звярыная» тэматыка пераважае ў аэраграфіі. Людзі зноў і зноў просяць намаляваць тыгра, пантэру, мядзведзя і іншую жыўнасць. Майстрам гэтыя вобразы страшна надакучылі, але кліент просіць — трэба зрабіць.
Самае даступнае — размаляваць шлем. Абыдзецца гэта прыкладна ў 200 рублёў.
Размалёўваць адзін толькі капот Алена Мягкова не раіць: ён глядзіцца як асобны элемент машыны, не хапае завершанасці. Эфектней выглядае аэраграфія, якая з капота пераходзіць на крылы і дзверы. Малюнак толькі на дзвярах таксама не варыянт. Лепш зайсці на крыло, каб гэта не выглядала як наклейка. У кліентаў карыстаюцца папулярнасцю размалёўкі задняй часткі машыны. Быў заказчык, які папрасіў зрабіць аэраграфію на даху свайго пазадарожніка. На пытанне «Хто яе ўбачыць?» адказаў проста: «Як хто? Я і мае суседзі з балкона».Аэраграфія робіцца маленькім пульверызатарам — аэрографам. Ён падобны на металічную ручку. Прынцып дзеяння просты: вадкая фарба распыляецца пад ціскам на паверхню. Апарат даволі капрызны. Тут патрэбны растваральнікі і цвёрдая рука прафесіянала. Алена Мягкова кажа:
Нанясенне аэраграфіі на аўтамабіль ці матацыкл зойме ў сярэднім два тыдні.
— Мне часта прыганяюць трохі бітыя матацыклы, набытыя ў ЗША. Спярша маляр рыхтуе паверхню, затым я пачынаю аднаўляць, — Алена Мягкова паэтапна апісвае працэс. — Аднойчы аднаўляла на такім матацыкле малюнак тэрмінатара. Ён выглядаў не так страшна, як, па ідэі, павінен выглядаць. Прыйшлося папацець, каб выправіць чужыя агрэхі. Вынікам заказчык застаўся задаволены.
З дапамогай графічных праграм мастачка рыхтуе эскізы. Упадабаны заказчыкам варыянт ідзе ў працу.
Калі казаць пра час, то шлем з нескладаным малюнкам рэальна зрабіць за тыдзень. Нанясенне аэраграфіі на аўтамабіль ці матацыкл зойме ў сярэднім два тыдні.— Задавальненне гэта нятаннае. Кошт залежыць ад аб’ёму работ і складанасці малюнка. Матэрыялы і інструменты таксама дарагія. Самае даступнае — размаляваць шлем. Абыдзецца гэта прыкладна ў 200 рублёў. Поўная размалёўка аўто можа пацягнуць на некалькі тысяч долараў. Канкрэтны кошт назваць складана. Дапусцім, вы вырашылі сабе дракона намаляваць на ўвесь мот, пачынаючы са шчытка. Я папрашу вас пагугліць і знайсці прыклады, каб я не на пальцах разумела, якім павінен быць галоўны герой. Можа, вам чорнага агнядышнага, а можа, дрымотнага на золаце...
У кожнага мастака свае сакрэты і прыстасаванні для працы.
gorbatenko@sb.by
Фота Дзяніса МАЛЫШЫЦА і з асабістага архіва героя матэрыялу.