Чыгунка з’яўляецца важнейшым складальнікам транспартнага комплексу.
— Сёння Беларуская чыгунка — гэта добра развітая транспартная сістэма, эксплуатацыйная даўжыня якой складае 5,5 тысячы кіламетраў, — першым узяў слова старшыня Савета па чыгуначным транспарце дзяржаў — удзельніц Садружнасці, генеральны дырэктар — старшыня праўлення ААТ «Расійскія чыгункі» Алег Белазёраў. Ён адзначыў, што БЧ — найважнейшы партнёр для ўсіх членаў савета.
Намеснік Прэм’ер-міністра Уладзімір Кухараў станоўча ахарактарызаваў ролю чыгуначнага транспарту:
— Ён стаў рухаючай сілай развіцця ўсіх сфер грамадства. Удасканальваючыся, чыгунка з’яўляецца важнейшым складальнікам транспартнага комплексу, яна ўносіць значны ўклад у эканоміку дзяржавы, ажыццяўляючы бесперабойныя перавозкі грузаў і пасажыраў.
Паводле слоў Алега Белазёрава, ёсць велізарны патэнцыял па прыцягненні міжнароднага транзіту на транспартную сетку Садружнасці, а развіццё міжнародных транспартных калідораў (МТК) на тэрыторыі Еўразіі — важнейшы прыярытэт савета. Выкарыстанне традыцыйных пераваг, прымяненне новых тэхналагічных магчымасцей, развіццё лагістыкі, дыгіталізацыі, увага да канкурэнтнага асяроддзя, альтэрнатыўных відаў транспарту, дыверсіфікацыі маршрутаў — вось задачы на перспектыву. Апошняе вельмі важна: дастаўка кантэйнераў з Кітая ў Еўропу і назад, а таксама з Японіі і Паўднёвай Карэі, павелічэнне перазагрузачных магутнасцей кантэйнерных тэрміналаў, як, напрыклад, на станцыі Брэст-Паўночны, дазваляюць значна паскараць рух, забяспечваюць станоўчую загрузку кантэйнернага ходу.
Што датычыцца кантэйнерных перавозак у Беларусі, то Уладзімір Марозаў, кіраўнік БЧ, сказаў, што наша чыгунка гатова да павелічэння кантэйнерных перавозак. З 2011 года колькасць перавозак кантэйнернымі цягнікамі павялічылася ў 100 разоў, і мы гатовы падвоіць і патроіць аб’ёмы.
Пракаменціраваў Уладзімір Марозаў і інфармацыю наконт таго, як будзе рэалізоўвацца ідэя праекта высакахуткаснай магістралі, якая звяжа Мінск, Маскву і Санкт-Пецярбург:
— Тут патрэбна эканамічная ацэнка: кошт будаўніцтва, аб’ём перавозак, выдаткі. Гэта перспектыўны напрамак адназначна, — сказаў ён, дадаўшы, што цікавай можа стаць далейшая прапрацоўка калідора ў Заходнюю Еўропу. — Гэта звязка Пекін — Масква — Мінск — Варшава — Берлін. Сёння цікавасць у еўрапейскіх калег ёсць, але тут неабходна прымаць і палітычнае рашэнне. Учора, дарэчы, абмяркоўвалася і пытанне аб стварэнні рабочай групы па распрацоўцы адпаведнай канцэпцыі. Але трэба разумець, што пабудаваць — гэта адно, важна бачыць яшчэ эфектыўнасць выкарыстання.
kasel@sb.by