Добрая тэндэнцыя: экспарт арганізацый «Беллегпрама» ў студзені — красавіку вырас на 15 працэнтаў да 142 мільёнаў долараў

Тонкасці экспартнага крою

Мінулы год для лёгкай прамысловасці лёгкім дакладна не назавеш. Пандэмія каронавіруснай інфекцыі ўнесла карэктывы ў працу практычна ўсіх прадпрыемстваў галіны, а іх 72. Закрытыя межы, парушаныя лагістыка і кааперацыйныя ланцужкі. У такіх умовах давялося закрыць свой бізнес многім прадпрыемствам лёгкай прамысловасці па ўсім свеце. Наша краіна, як вядома, не паддалася сусветнай паніцы ды хаосу і не толькі захавала вытворчы патэнцыял, але і змагла насыціць рынак неабходнымі таварамі. І ўсё дзякуючы своечасовай адаптацыі да ўмоў, якія склаліся, і падтрымцы з боку дзяржавы. Прадпрыемствы канцэрна «Беллегпрам» вельмі хутка пераарыентаваліся на выпуск сродкаў індывідуальнай абароны і змаглі не толькі забяспечыць патрэбы ўнутранага рынку, але і някепска зарабіць на экспарце. Старшыня канцэрна Таццяна Лугіна падкрэслівае — сёлета галіна працуе са станоўчай дынамікай:

У галіне ёсць патэнцыял і рэзервы для далейшага росту паказчыкаў.
imgproxy.soyuz.by

— Аб’ём экспарту арганізацый, якія ўваходзяць у склад канцэрна «Беллегпрам», у студзені — красавіку 2021 года вырас на 15 працэнтаў да аналагічнага перыяду мінулага года і склаў 142,3 мільёна долараў. Сальда знешняга гандлю па канцэрне склалася станоўчае ў памеры 67 мільёнаў долараў. У студзені — красавіку экспарт прадпрыемстваў канцэрна ў краіны ЕС склаў больш за 20 мільёнаў долараў, або 121,8 працэнта да адпаведнага перыяду мінулага года. Удзельная вага экспарту ў краіны ЕС у агульным аб’ёме экспарту канцэрна — 14 працэнтаў, у краіны далёкай дугі — 21 мільён долараў.

Што тычыцца структуры экспарту, то 14 працэнтаў прадукцыі ідзе ў краіны ЕС, каля 15 працэнтаў — у краіны далёкай дугі. Усё астатняе займае рынак ЕАЭС. Усяго сёлета прадукцыя беларускага легпрама пастаўлялася 55 прадпрыемствамі канцэрна ў 48 краін свету. Актыўна асвойваецца кітайскі рынак.

— Мы не скідваем з рахункаў кітайскі рынак, разглядаем яго як перспектыўны па шэрагу асартыментных груп, такіх як гарбарныя і тэкстыльныя тавары. На жаль, пакуль не можам пахваліцца дынамікай экспарту на гэты рынак, аднак працягваем яго асвойваць, выстаўляем там нашы ўзоры, шукаем дылераў.

Сёлета галіна працуе са станоўчай дынамікай.
фота Антона сцепанiшчава

Па словах старшыні канцэрна, захоўваецца станоўчая рэнтабельнасць працы прадпрыемстваў галіны. Па ўсіх арганізацыях канцэрна яна дасягнула дзесяці працэнтаў. Чысты прыбытак склаў 25,8 мільёна рублёў.

— Скарацілася колькасць стратных прадпрыемстваў. Гэта наша планавая праца, і мы з ёю спраўляемся. Прыемна, што ў нас палепшыліся якасныя паказчыкі працы. Гаворка ідзе аб прадукцыйнасці працы. Па выніках чатырох месяцаў года выручка на аднаго працуючага склала 12,3 тысячы рублёў з тэмпам росту 106,5 працэнта. А выручка ад рэалізацыі на аднаго працуючага склала 14,7 тысячы рублёў з тэмпам 110 працэнтаў. Валавая дабаўленая вартасць мае тэмп росту 103 працэнты да аналагічнага ўзроўню 2020 года.

Таццяна Лугіна ў сваіх прагнозах аптымістычная. У галіне ёсць патэнцыял і рэзервы для далейшага росту паказчыкаў. Яна запэўніла, што пастаўленыя перад лёгкай прамысловасцю задачы будуць выкананы ў поўным аб’ёме. Што тычыцца праблемных пытанняў, то, па словах старшыні канцэрна, асноўнае сёння — забеспячэнне кадрамі прамысловых прадпрыемстваў галіны.

— Мы яго трымаем на асаблівым кантролі і пастаянна вядзём працу па прыцягненні маладых кадраў і іх замацаванні. Ствараем спрыяльныя ўмовы. Што тычыцца заробку, то сёння па галіне ён складае 940 рублёў. Мы разумеем, што наша задача — павысіць узровень зарплаты. І для гэтага робім усё магчымае.

sichevich@sb.by

Полная перепечатка текста и фотографий запрещена. Частичное цитирование разрешено при наличии гиперссылки.
Заметили ошибку? Пожалуйста, выделите её и нажмите Ctrl+Enter