Увосень, калі дажджы і туманы ўскладняюць дарожную абстаноўку, колькасць наездаў на пешаходаў традыцыйна павялічваецца. Для зніжэння рызыкі трапіць пад колы ДАІ рэкамендуе нам насіць флікеры. Ад іх асартыменту вочы разбягаюцца: наклейкі, палоскі, камізэлькі, адзенне са святлоадбівальнымі палоскамі... Карэспандэнт «Р» з экіпажам ДАІ адправілася на начное дзяжурства і высветліла, які флікер самы эфектыўны.
Пакаранне за адсутнасць флікера — папярэджанне ці штраф ад 1 да 3 базавых.
Саджуся ў машыну да экіпажа ДАІ, што заступіў на начное дзяжурства. Едзем на вуліцу Будслаўскую. Некаторыя яе ўчасткі дрэнна асветлены, а значыць, флікер для тутэйшых пешаходаў — абавязковы атрыбут.
— Больш чым у палове выпадкаў наезды на пешаходаў рэгіструюцца ў цёмны час сутак. Восенню і зімой, калі працягласць светлавога дня скарачаецца, наездаў адпаведна становіцца больш, — па дарозе апісвае сітуацыю інспектар ДПС ДАІ Цэнтральнага РУУС Мінска Ігар Ермакоў.
— За дзевяць месяцаў гэтага года ў адным толькі Мінску адбылося 52 аварыі па віне пешаходаў. У іх 45 чалавек пацярпелі, 8 — загінулі, — прыводзіць статыстыку інспектар ДПС ДАІ Цэнтральнага РУУС Мінска Максім Какоеў. — Большасць вінаватых пераходзілі дарогу ў неналежным месцы. Кожны другі быў п’яны...
Не паспеў інспектар закончыць думку, як прама перад машынай ДАІ на скрыжаванні вуліц Камайскай і Ратамскага парачка вырашыла праскочыць на чырвоны сігнал. На першы раз абое абышліся штрафам у адну базавую велічыню.
...Зварочваем з Далгінаўскага гасцінца на вуліцу Будслаўскую і адразу ж сутыкаемся з яркім прыкладам таго, як варта абазначаць сябе ў цемры. Па абочыне ідзе пара з каляскай, усе з флікерамі, ззяюць, як навагодняя гірлянда, а бацька яшчэ і з сігнальным ліхтарыкам у руцэ: усё ж дзіця ў калясцы, а дарога даволі цёмная.
Праз пару хвілін зоркае вока інспектараў заўважае ў цені чалавека.
— Ну што, бачыце пешахода? — інспектары звяртаюцца да мяне.
У адказ дарэмна ўзіраюся ў цемру, спрабую адрозніць хоць нейкае падабенства чалавека.
— Ды я толькі ад запраўкі адышоў, а тут вы... Я ж у горадзе! Ну якія флікеры? — апраўдваецца непрыкметны пешаход.
— Так, у горадзе на асветленых участках дарогі флікеры неактуальныя. Яны носяць рэкамендацыйны характар, — тлумачыць пешаходу Ігар Ермакоў. — Затое пры руху па краі праезнай часткі на неасветленых участках нават у горадзе святлоадбівальныя элементы абавязковыя.
з флікерам-палоскай на рукаве пешаход бачны вадзіцелю за 350 метраў.
Пакаранне за адсутнасць флікера — папярэджанне ці штраф ад 1 да 3 базавых. Калі пешаход яшчэ і п’яны, то штраф складзе ад 3 да 5 базавых. На першы раз нашаму парушальніку даюць па мінімуму. Але колькі яшчэ такіх безадказных пешаходаў шпацыруе па дарогах і папаўняе сумную статыстыку ДАІ...
Праз пару хвілін на гэтым жа месцы спыняем яшчэ адну парушальніцу.
— Чалавека, які перабягае дарогу ў цемры, вадзіцель заўважыць у лепшым выпадку за 40 метраў, — Ігар Ермакоў дае ўрок дарожнай матэматыкі бесклапотнай даме, уручаючы флікер у падарунак. — Нават пры хуткасці аўтамабіля 50 кіламетраў у гадзіну ягоны прыпыначны шлях перавышае гэтую адлегласць.
Флікер вадзіцель павінен заўважыць здалёк. Калі святлоадбівальнік замацаваны на сумцы, ці будзе ад яго толк? Каб гэта праверыць, адпраўляемся на ўчастак вуліцы Нававіленскай. Ён дрэнна асветлены, а значыць, ідэальна падыходзіць для эксперымента. Тэсціраваць будзем некалькі святлоадбівальнікаў. Можна было б начапіць іх усе і закрыць гэтую тэму. Але пешахода, які свеціцца з усіх бакоў, можна сустрэць хіба што на агітацыйных банарах. У жыцці мы носім пераважна цёмную вопратку і ў лепшым выпадку адзін флікер.
Пачынаем эксперымент з красовак. Святлоадбівальныя палоскі вытворца размясціў збоку, таму вадзіцелю яны папросту небачныя. Флікер на ручцы сумкі «тлее» ледзь-ледзь. Адзін няёмкі рух — і рукаў паліто цалкам яго закрыў. З флікерам-палоскай на рукаве вадзіцель заўважыў мяне з адлегласці 350 метраў. Нядрэнны вынік! Аднак, павярнуўшыся да машыны другім бокам, я імгненна стала нябачнай. Калі ўжо і насіць флікер-палоску, то толькі парай — на левай і правай руках. Аднолькава добра сябе праявілі спартыўная куртка і спецкамізэлька са святлоадбівальнымі элементамі. У іх мяне заўважылі ў далёкім святле фар з адлегласці як мінімум 400 метраў. Дарэчы, самы высокі каэфіцыент святлоадбітку ў флікераў белага і салатавага колераў — больш за 350 кандэл. Важна: чым вышэй размешчаны святлоадбівальнік, тым ён прыкметней!
Напрыканцы Ігар Ермакоў падкінуў пешаходам задачку для разважання:
— Згодна з нормамі бяспекі флікеры павінны вяртаць святло з адлегласці не менш за 160 метраў, бо прыпыначны шлях аўтамабіля на мокрым асфальце пры хуткасці 90 кіламетраў у гадзіну складае прыкладна 150 метраў, на сухім — каля 90 метраў. Правільнае святлоадбівальнае адзенне дазваляе больш чым у два разы павялічыць дыстанцыю, на якой пешахода бачна.
gorbatenko@sb.by
Проверено: фликеры позволяют водителю разглядеть пешехода за 350 метров, а без них всего за 40
Перайшлі на светлы бок
Полная перепечатка текста и фотографий запрещена. Частичное цитирование разрешено при наличии гиперссылки.