На кожнай змене працуюць чатыры чалавекі. Сярод іх і начальнік участка. Сёння гэта Аляксей Шайбак.
Верхняя мяжа па ўзроўні снегу
На Мінскай дыстанцыі пуці Беларускай чыгункі зімовыя ападкі збіраюць снегаўборачныя машыны. Штодня задзейнічаны дзве адзінкі спецыяльнай тэхнікі.— Перад намі снегаўборачная машына мадыфікацыі СМ-2Б, — прадстаўляе мне «новага знаёмага» намеснік начальніка станцыі Мінск-Пасажырскі БЧ Аляксандр Кулішэвіч. — На сёння запланаваны работы па ўборцы снегу. У распараджэнні — дзве машыны, якія размяркоўваюць па станцыях у залежнасці ад неабходнасці. У першую чаргу работы выконваюць на «Мінск-Пасажырскім».
Снег ідзе па канвееры.
Распрацаваць планы па ўборцы чыгуначных пуцей дапамагае аўтаматызаваная сістэма «АС надвор'е». У ёй каштоўныя для Беларускай чыгункі звесткі — інфармацыя аб з'явах надвор'я і ападках на кожны дзень. Адна з умоў парадку на пуцях — снег не павінен перавышаць узровень галоўкі рэйкі і дасягаць ніжніх элементаў цягніка. Спецыялісты адзначаюць: такога не дапускаюць нават у складаныя ўмовы надвор'я. Ніколі не спяць у шапку.
— Снег бывае розны, — нечакана кажа Аляксандр Кулішэвіч. — Самы небяспечны — збіты, нібы лёд. З-за яго могуць узнікнуць пазаштатныя сітуацыі: лёд з абледзянелых пуцеправодаў або рухомага саставу ападае на рэйкі і трапляе ў рухавік. Такія сітуацыі трымаем пад кантролем і аператыўна вырашаем.
Шчоткі з двух бакоў забіраюць снег унутр. Ён трапляе ў спецыяльны грузавы вагон. Калі надыходзіць час выгружацца, спецыяльным рычагом апускаюць і падымаюць канвеер.
Вывучыць знутры
У кабіне цягніка рыхтуюцца да працы машыністы Віталь і Канстанцін. Спецыялісты сваю справу ведаюць і адразу распавядаюць прынцып працы:— Машына самаходная. Каб пачаць працу, выпускаем сілкавальнік уніз, запускаем канвеер. Шчоткі з двух бакоў забіраюць снег унутр. Ён трапляе ў спецыяльны грузавы вагон. Калі падыходзіць час выгружацца, спецыяльным рычагом апускаем і падымаем канвеер, — сцісла тлумачыць нюансы працы машыніст Віталь Галдыцкі. — Максімальная хуткасць машыны — 50 кіламетраў за гадзіну, на бакавым пуці — 25 кіламетраў за гадзіну. У сярэднім за адну змену ў 12 гадзін машына выгружае снег каля пяці разоў. Атрымліваецца каля 1600 кубічных метраў. На Мінскай чыгунцы працуе дзве снегаўборачныя машыны, таму яны падвойваюць вынік і атрымліваем 3200 кубічных метраў прыбранага снегу. Столькі штодня збіраюць з чыгуначных пуцей. Для прыбранага снегу на кожнай станцыі існуе сваё месца. Расці такім «гурбам» не даюць: па меры неабходнасці іх вывозяць на палігоны. Гэтая зіма хоць і стала нечакана снежнай, але супрацоўнікаў Беларускай чыгункі знянацку не заспела.
Калі на пуцях ідзе ўборка, на гэтым участку спыняюць рух рухомых саставаў.
— Кожны год мы загадзя рыхтуемся да непрадказальных зімовых умоў надвор'я. Увесну сезонная тэхніка праходзіць тэхнічны агляд. А да кастрычніка павінна быць цалкам гатовая да будучай працы, — апісвае план дзеянняў намеснік начальніка Мінскай дыстанцыі пуці па ідэалагічнай працы, кадрах і сацыяльных пытаннях Сяргей Грышэль.
tychko@sb.by