3200 кубометров за смену: посмотрели, как снегоуборочные машины очищают железнодорожные пути от снега

Перамога над снежнай каралевай

Выраз «ідуць як па гадзінніку» можна з лёгкасцю перарабіць у «прыбываюць дакладна, як цягнік». Прытрымлівацца раскладу на чыгунцы трэба абавязкова, нават хвілінныя спазненні могуць парушыць графік руху па маршруце. Таму ўзімку так шмат увагі надаюць своечасовай уборцы снегу з платформ і пуцей. Праца ідзе на снегаўборачных машынах, за кіраваннем — машыністы. «Р» зазірнула ў кабіну тэхнікі і ачысціла ад снегу некалькі чыгуначных пуцей. Як гэта было, чытайце ў нашым матэрыяле. 

На кожнай змене працуюць чатыры чалавекі. Сярод іх і начальнік участка. Сёння гэта Аляксей Шайбак.

Верхняя мяжа па ўзроўні снегу 

На Мінскай дыстанцыі пуці Беларускай чыгункі зімовыя ападкі збіраюць снегаўборачныя машыны. Штодня задзейнічаны дзве адзінкі спецыяльнай тэхнікі.

— Перад намі снегаўборачная машына мадыфікацыі СМ-2Б, — прадстаўляе мне «новага знаёмага» намеснік начальніка станцыі Мінск-Пасажырскі БЧ Аляксандр Кулішэвіч. — На сёння запланаваны работы па ўборцы снегу. У распараджэнні — дзве машыны, якія размяркоўваюць па станцыях у залежнасці ад неабходнасці. У першую чаргу работы выконваюць на «Мінск-Пасажырскім». 

Снег ідзе па канвееры.

Распрацаваць планы па ўборцы чыгуначных пуцей дапамагае аўтаматызаваная сістэма «АС надвор'е». У ёй каштоўныя для Беларускай чыгункі звесткі — інфармацыя аб з'явах надвор'я і ападках на кожны дзень. Адна з умоў парадку на пуцях — снег не павінен перавышаць узровень галоўкі рэйкі і дасягаць ніжніх элементаў цягніка. Спецыялісты адзначаюць: такога не дапускаюць нават у складаныя ўмовы надвор'я. Ніколі не спяць у шапку. 

— Снег бывае розны, — нечакана кажа Аляксандр Кулішэвіч. — Самы небяспечны — збіты, нібы лёд. З-за яго могуць узнікнуць пазаштатныя сітуацыі: лёд з абледзянелых пуцеправодаў або рухомага саставу ападае на рэйкі і трапляе ў рухавік. Такія сітуацыі трымаем пад кантролем і аператыўна вырашаем.

Шчоткі з двух бакоў забіраюць снег унутр. Ён трапляе ў спецыяльны грузавы вагон. Калі надыходзіць час выгружацца, спецыяльным рычагом апускаюць і падымаюць канвеер.

Вывучыць знутры 

У кабіне цягніка рыхтуюцца да працы машыністы Віталь і Канстанцін. Спецыялісты сваю справу ведаюць і адразу распавядаюць прынцып працы: 

— Машына самаходная. Каб пачаць працу, выпускаем сілкавальнік уніз, запускаем канвеер. Шчоткі з двух бакоў забіраюць снег унутр. Ён трапляе ў спецыяльны грузавы вагон. Калі падыходзіць час выгружацца, спецыяльным рычагом апускаем і падымаем канвеер, — сцісла тлумачыць нюансы працы машыніст Віталь Галдыцкі. — Максімальная хуткасць машыны — 50 кіламетраў за гадзіну, на бакавым пуці — 25 кіламетраў за гадзіну. У сярэднім за адну змену ў 12 гадзін машына выгружае снег каля пяці разоў. Атрымліваецца каля 1600 кубічных метраў. На Мінскай чыгунцы працуе дзве снегаўборачныя машыны, таму яны падвойваюць вынік і атрымліваем 3200 кубічных метраў прыбранага снегу. Столькі штодня збіраюць з чыгуначных пуцей. Для прыбранага снегу на кожнай станцыі існуе сваё месца. Расці такім «гурбам» не даюць: па меры неабходнасці іх вывозяць на палігоны. Гэтая зіма хоць і стала нечакана снежнай, але супрацоўнікаў Беларускай чыгункі знянацку не заспела. 

Калі на пуцях ідзе ўборка, на гэтым участку спыняюць рух рухомых саставаў.

— Кожны год мы загадзя рыхтуемся да непрадказальных зімовых умоў надвор'я. Увесну сезонная тэхніка праходзіць тэхнічны агляд. А да кастрычніка павінна быць цалкам гатовая да будучай працы, — апісвае план дзеянняў намеснік начальніка Мінскай дыстанцыі пуці па ідэалагічнай працы, кадрах і сацыяльных пытаннях Сяргей Грышэль.

tychko@sb.by
Полная перепечатка текста и фотографий запрещена. Частичное цитирование разрешено при наличии гиперссылки.
Заметили ошибку? Пожалуйста, выделите её и нажмите Ctrl+Enter