Нагрузка на праезную частку ўзрасла, таму ўтрымліваць дарожнае палатно апорам пуцеправода дапамагаюць страховачныя збудаванні.
— Выкананы работы па арганізацыі дарожнага руху на перыяд рамонту, а папярэдне створана бяспека для транспартных патокаў. Спецыяльныя страховачныя часовыя апоры дазволяць засцерагчыся ад празмернай дэфармацыі дарогі, — тлумачыць Яўген Пятровіч, намеснік начальніка ўпраўлення механізацыі і спецыяльных работ КУП «Упраўленне дарожна-маставога будаўніцтва і добраўпарадкавання Мінгарвыканкама».
Сёння рабочыя, узброеныя тэхнікай, пачынаюць разборку асфальтабетоннага пакрыцця. Яно стварае сур’ёзную нагрузку на каркас і апоры моста – на гэтых пуцеправодах яго таўшчыня складае больш за 30 см. Паралельна разбіраюць тратуары, парэнчы, перабудоўваюць сеткі знешняга асвятлення, кантактную сетку ў падмаставой частцы, перакладаюць аптавалаконную кабельную лінію.
— Пасля дэмантажу асфальтабетоннага пакрыцця адразу прыступім да разборкі маналітных жалезабетонных участкаў, якія размешчаны ў міжбэлечных падоўжных стыках, — дзеліцца планамі Васіль Цібеж, галоўны інжынер ДП «Гардарбуд». — Затым правядзём дэмантаж бэлек пралётнага збудавання. Адначасова вырашаюцца пытанні аб вырабе новых бэлек. Гэта працаёмкі, складаны тэхналагічны працэс, які патрабуе дакладна вытрымліваць тэрміны набору трываласці бетону. Для скарачэння тэрмінаў і прыняцця праектных рашэнняў апоры правераць разлікамі с адпаведнымі геалагічнымі даследаваннямі. Папярэдне спецыялісты Беларускага дарожнага навукова-даследчага інстытута вызначылі, што з гэтым праблем няма. А вось бетон, арматуру бэлек пашкодзіла карозія.
Усе работы выконваюцца ў строгім узгадненні з працай Беларускай чыгункі.
Пасля таго як зманціруюць новыя, больш трывалыя бэлькі, масты выпрабуюць на трываласць. Калі нясучая здольнасць апор будзе недастатковай, правядуць іх умацаванне.
Работы ідуць паралельна на абодвух мастах – яны абсалютна аднолькавыя па ўзросце, тэхналогіі выканання і нават памерах: даўжыня складае 81 метр.
— Асаблівасць капітальнага рамонту гэтых пуцеправодаў у тым, што ўсе работы выконваюцца ў строгім узгадненні з працай Беларускай чыгункі, — зазначае Васіль Феадосьевіч. – Мы павінны паклапаціцца аб бяспецы не толькі аўтамабільнага, але і чыгуначнага транспарту. Рабочыя працуюць толькі ў «вокны», якія выдзяляе БЧ. На гэты перыяд чыгуначныя саставы накіроўваюць па альтэрнатыўных маршрутах, адключаюць электрасілкаванне кантактнай сеткі.
Закончыць рамонт участкаў плануецца да канца мая, каб кальцавая поўнасцю функцыянавала ў перыяд правядзення ІІ Еўрапейскіх гульняў. Затым рэканструкцыя працягнецца. Рух транспарту ў абодвух напрамках арганізуюць па адрамантаваных частках пуцеправодаў, работы перанясуць на супрацьлеглыя ім участкі.