Новая 20-километровая велодорожка вдоль Слепянки станет частью кольцевого маршрута, который свяжет пять парков Минска

Мы будзем доўга гнаць веласіпед

У наступным годзе спраектуюць 20-кіламетровую веладарожку ўздоўж Сляпянскай воднай сістэмы — ад вуліцы Ташкенцкай да Цнянскага вадасховішча. Якія яшчэ навінкі чакаюць аматараў двухколага транспарту, даведалася карэспандэнт «Р».

Новую веладарожку плануецца пабудаваць да 2020 года.
Фота Аляксандра Стадуба

Святлана Дзямешка, намеснік начальніка галоўнага ўпраўлення спорту і турызму Мінгарвыканкама, распавяла, што праектаваннем і будаўніцтвам веладарожкі зоймецца УКБ Завадскога раёна горада:

— Прапанова аб будаўніцтве замацавана рашэннем выканкама, праект прапануецца ўключыць у інвестыцыйную праграму горада. 20-кіламетровая дарожка ад вуліцы Ташкенцкай да Цнянскага вадасховішча ў перспектыве стане часткай кальцавога 55—60-кіламетровага веламаршруту. Ён прадугледжаны Канцэпцыяй развіцця веласіпеднага руху Мінска і пройдзе па пяці паркавых зонах. З часам увесь горад будзе пранізаны веладарожкамі, як ніткамі. Атрымаецца своеасаблівая турысцка-рэкрэацыйная зона. 

Аксана Зайцава, начальнік аддзела прадпраектнай падрыхтоўкі УКБ Завадскога раёна, кажа, што спраектаваць такую доўгую веладарожку — задача не з лёгкіх:

20 кіламетраў — гэта досыць вялікі аб’ём. Праектаванне мы пачнём, як толькі Мінгарвыканкам выдзеліць грошы. А пабудуем дарожку, як мяркуецца, да 2020 года.

Падумалі і пра мінчан, якія дабіраюцца на веласіпедах да пляжаў Мінскага мора праз аквапарк «Лябяжы».

У тым раёне ёсць невялікі адрэзак на 150 метраў, так скажам, «народная сцежка», на якую з’язджаюць з магістралі, — тлумачыць Святлана Дзямешка. — Прапануем яе абсталяваць для руху двухколага транспарту. Гэта не значыць, што абавязкова пакладзём там асфальт, але нейкія месцы добраўпарадкуем і падфарбуем. Таксама ў наступным годзе плануецца спраектаваць кіламетровы ўчастак веладарогі ў парку Цівалі. Будаўніцтвам зоймецца УКБ Фрунзенскага раёна.

Зараз веласіпедысты могуць ездзіць па 27-кіламетровай магістральнай дарожцы, а таксама па двух пешаходных — у Лошыцкім парку і скверы 900-годдзя Мінска. 
Фота Лiзы Цiмашковай

Зараз веласіпедысты могуць ездзіць па 27-кіламетровай магістральнай дарожцы, а таксама па двух пешаходных — у Лошыцкім парку і скверы 900-годдзя Мінска. Акрамя таго, для іх абсталявана 188 кіламетраў сумешчаных велапешаходных шляхоў.

Між іншым, у маі ў Мінску, магчыма, з’явіцца кікшэрынг — пракат электрасамакатаў. Як сэрвіс будзе працаваць? Зручны і хуткі транспарт прыпаркуюць на звычайных велапаркоўках з дапамо-гай «разумнага замка» (электронны замок, які працуе дзякуючы бесправадному ўзаемадзеянню са смартфонам уладальніка). Карыстальнік атрымае мабільную праграму, у якой будуць бачныя ўсе свабодныя самакаты. У адзін клік разблакіруе замок і паедзе па сваіх справах. А калі транспарт будзе непатрэбны — прышпіліць яго на смарт-лок да бліжэйшай велапаркоўкі. Плануецца, што пракат будзе каштаваць 1 рубель за пачатак арэнды і 19 капеек за кожную наступную хвіліну.

glushko@sb.by
Полная перепечатка текста и фотографий запрещена. Частичное цитирование разрешено при наличии гиперссылки.
Заметили ошибку? Пожалуйста, выделите её и нажмите Ctrl+Enter