Фільм «Будучыня» — адно з упрыгажэнняў фестывалю.
Па-другое, у «Лістапада» свой арыгінальны погляд на прыроду і фармат кіно. «Мы, па сутнасці, адзіны кінафестываль, які робіць акцэнт на кінематографе былых або цяперашніх посткамуністычных краін», — зазначае дырэктар праграм ігравога кіно Ігар Сукманаў. Гэта ж, дарэчы, і адна з прычын (разам з высокім арганізацыйным узроўнем), па якой «Лістапад» атрымаў пастаянную акрэдытацыю Міжнароднай федэрацыі асацыяцый кінапрадзюсараў (FIAPF) і стаў на адну ступеньку разам з Берлінскім, Венецыянскім, Варшаўскім і Маскоўскім фестывалямі. Карацей кажучы, у праграме асноўнага конкурсу ігравога кіно зноў шмат фільмаў нашых бліжэйшых суседзяў (Польшча, Румынія, Балгарыя, Венгрыя, Казахстан, Эстонія, Малдова), аздобленых кінематаграфістамі-грандамі (Германія, Францыя і гэтак далей). Усяго адзінаццаць стужак, дарэчы, адна кітайская. І ўсе — прызёры прэстыжных міжнародных фестываляў. Чаму б на гэта не паглядзець?
Што зараз робіцца ў беларускім кінематографе? На гэта пытанне можна адказаць, зазірнуўшы на фестываль, дакладней, на яго нацыянальны конкурс. Там фільмы на любы густ: ігравыя, дакументальныя, анімацыйныя.
Падчас канікулаў можна завітаць на «Лістападзік». Доўгі час ён лічыўся фестывалем дзіцячага кіно. Але зараз там няма стужак кшталту «Смяшарыкаў» ці «Шрэка». Сёння ва ўсім свеце на змену прыгодам і школьным гісторыям прыходзяць фільмы, дзе зафіксаваны ўсе найбольш складаныя моманты пары сталення. Вось і арганізатары нашага фестывалю адабралі карціны, у якіх уздымаюцца праблемы існавання дзяцей у гэтым велізарным свеце. Іншымі словамі, жанр становіцца больш дарослым. Пацвярджэнне таму — работы аўтараў, чыя творчасць раней ніяк не асацыявалася з дзіцячым кіно. Фільмы Айры Сакса і Мішэля Гондры — выдатныя прыклады таго, наколькі натуральна тэмы дзяцінства, маленства і юнацтва могуць быць уплецены ў кантэкст «дарослага» фільма і наколькі падлеткавы фільм можа захапіць дарослага гледача.
Музыка яшчэ адна нагода пабываць на гэтым тыдні ў кінатэатры. У гэтым годзе гледачы адправяцца ў падарожжа з патрыярхамі рок-сцэны The Rolling Stones, вачыма Джыма Джармуша убачаць легендарнага фронтмэна The Stooges Ігі Попа. А таксама наблізяцца да загадкавага і авеянага міфамі пецярбуржскага кампазітара Алега Каравайчука і па- глыбяцца ў неабсяжны духоўны свет музыкі эстонскага кампазітара Арва Пярта.
«Лістапад» па прыкладзе іншых фестываляў ладзіць «Паўночныя страсці». Для начнога прагляду арганізатары падрыхтавалі тры фільмы, змрочныя сюжэты, апакаліптычныя фантазіі і шакіруючыя развязкі якіх паказычуць нервы аматарам вострых відовішчаў. Знятыя ў жанрах псіхатрылера, хорара і «чорнай» камедыі, гэтыя карціны закліканы даць падставу задумацца пра стан нашага вар`яцкага свету, які варты як нашых кпінаў, так і спагады.
Дарэчы, кошт білетаў — апошняя прычына на карысць «Лістапада». Самыя танныя — 1,15 рубля на дзіцячыя сеансы ў «Піянеры». У кінатэатры «Мір» на дзённыя і будзённыя — 2 рублі, на вячэрнія, у святочныя, выхадныя дні — 2,5 рубля. Столькі ж у «Перамозе», прычым на ўсе сеансы. У «Цэнтральным» кошт білетаў таксама залежыць ад таго, у які час дэманструецца фільм. Вечарам у святочныя і выхадныя дні прыйдзецца аддаць 5 рублёў. Адкрыццё і закрыццё фестывалю пройдзе ў кінатэатры «Масква»: білеты па 10 рублёў.
stepuro@sb.by