В Гродно до конца года начнется строительство транспортного обхода

Горад прымярае кольца

У Гродне неўзабаве пачнецца будаўніцтва часткі вялікага аб'язнога кольца з рэканструкцыяй чыгуначнага моста цераз Нёман, які не выкарыстоўваецца. Новы ўчастак дарогі звяжа мікрараёны Вішнявец і Альшанка з трасай М-6 (Мінск—Гродна) і буйной прамысловай зонай, дзе размешчаны шэраг прадпрыемстваў, у тым ліку «Гродна Азот». Усе гэтыя змены закладзены ў новым генплане развіцця горада, разлічаным на бліжэйшыя 10 гадоў. 

фота белта.

Барацьба з пробкамi

Да цяперашняга часу забудова аднаго з найпрыгажэйшых гарадоў Беларусі вядзецца па ўзоры Генеральнага плана 2003 года. Аднак з тых часоў жыццё пастаянна ўносіць у яго свае карэктывы. Напрыклад, планавалася, што да 2020 года ўзровень аўтамабілізацыі ў Гродне складзе 200 аўтамабіляў на адну тысячу жыхароў, але ўжо да 2006 года гэтая лічба дасягнула 280, а сёння пераваліла за 400. 

У 2012 годзе вакол гістарычнага цэнтра Гродна адкрылі рух па малому кольцу. Аднак сёння яно перагружана, прапускаючы праз сябе велізарныя патокі транзітнага транспарту. Начальнік упраўлення архітэктуры і горадабудаўніцтва Гродзенскага гарвыканкама Вольга Барэйка расказвае:

— Транспартная схема горада, закладзеная ў першым генплане, у цэлым выканана. Засталіся невялікія праблемы, якія ў бліжэйшы час будуць рэалізаваныя. Напрыклад, такія, як падаўжэнне вуліцы Астроўскага. Гэта дасць выхад транспарту адразу на аб'язную магістраль, абыходзячы непазбежны на сённяшні дзень транзіт праз гістарычны цэнтр. Плануецца таксама павялічыць прапускную здольнасць вуліцы Каліноўскага, каб аб'яднаць транспартныя артэрыі з гэтай жа мэтай. 

Начальнік упраўлення архітэктуры і горадабудаўніцтва Гродзенскага гарвыканкама Вольга БАРЭЙКА.

У новым генплане задача ставіцца новая — будаўніцтва абходу вялікага кольца вакол горада. Згодна з папярэднім планам, яно праходзіла па загарадных тэрыторыях, якія з 2008 года ўвайшлі ў склад Гродна. Будаўніцтва пачнуць з рэканструкцыі чыгуначнага моста пад аўтамабільны і ўзвядзення шматузроўневай развязкі. Новая дарога дасць магчымасць дабірацца з густанаселеных маладых мікрараёнаў у цэнтр горада без спешкі і затораў. На рэалізацыю праекта, па папярэдніх разліках, патрабуецца два гады і каля 75 мільёнаў рублёў. Для фінансавання будаўніцтва прыцягнуць крэдытныя сродкі. 

— Першая чарга будаўніцтва разбіта на пяць этапаў. Будаўніцтва кольца пачнецца з рэканструкцыі былога чыгуначнага моста пад чатырохпалосны аўтамабільны з выхадам да аўтамагістралі М-6, — паказвае месца на карце галоўны архітэктар горада. — Аднакалейны чыгуначны мост каля вёскі Кашэўнікі , які даўно не выкарыстоўваецца, знаходзіцца ўсяго ў адным кіламетры ад вуліцы Паўднёвай і на такой жа адлегласці ад міжнароднай магістралі. Першапачаткова планавалася закальцаваць яго менавіта з гэтай вуліцай, але, на думку многіх спецыялістаў, гэты вузел ужо сёння вельмі перагружаны. Зараз спецыялісты прапрацоўваюць шляхі вырашэння гэтага пытання. 

Заказчык — УКБ Гродзенскага аблвыканкама, праекціроўшчык — УП «Інстытут Гроднаграмадзянпраект». Важна зрабіць усё магчымае, каб не павялічваць нагрузку на жылую вуліцу, а вывесці транспартныя патокі на падоўжаны праспект Янкі Купалы з выездам на Індурскую шашу. А далей праз Гібулічы на Альшанку, на скрыжаванне вуліц Багушэвіча і Караткевіча. У выніку так званы заходні абход аб'яднае пасёлак Ласосна-4 з вуліцай Гарадзенскай. Фактычна гэтым паўднёва-заходнім абходам Альшанка будзе злучана з пасёлкам Баранавічы i з выездам у бок Аўгустоўскага канала. 

У бліжэйшыя гады па гэтым мосце змогуць выехаць аўтамабілісты з новых мікрараёнаў. 

Больш аддаленая перспектыва — будаўніцтва Паўночнага абходу Гродна. Зразумела, што яна будзе цалкам залежаць ад эканамічных складальнікаў і патрэб самога горада. Як правіла, на будаўніцтва такіх вялікіх транспартных артэрый прыцягваецца як абласны, так і рэспубліканскі бюджэт. Як толькі будзе зацверджан генплан да 2030-га, на яго аснове пачнуць распрацоўваць галіновыя схемы, а таксама праекты дэталёвай планіроўкі. 

Рух праз цэнтр

Падчас грамадскіх абмеркаванняў новага генплана да 2030 года самыя гарачыя дыскусіі разгарнуліся вакол руху праз гістарычны цэнтр горада. У прыватнасці, пытанне закранула стварэнне дублёра вуліцы Вялікая Траецкая. 

— Шмат пытанняў і спрэчак выклікалі спосабы разгрузкі цэнтральных вуліц ад транзіту і аб'яднанне цэнтральнай часткі горада з яго рэкрэацыйнай зонай — Каложскім паркам і ракой Гараднічанка, — працягвае Вольга Барэйка. — Прапаноўвалася разгрупаваць патокі, зрабіўшы аднабакова рух на Вялікай Траецкай і вуліцы-дублёры. Аднак ад гэтай ідэі вырашылі адмовіцца, бо такая транспартная магістраль адрэжа гістарычную забудову ад паркавай зоны. Пры гэтым інтэнсіўнасць руху застанецца. Таму ў генплане прапанавалі рашэнні, якія дазваляюць разгрузіць цэнтр, узмацніўшы малое транспартнае кольца. Тое, аб чым гаварылася вышэй. 

Аднакалейны чыгуначны мост каля вёскі Кашэўнікі рэканструююць пад чатырохпалосны аўтамабільны мост.
grodno24.com

Усё гэта ставіць яшчэ шэраг задач. Гаворка ідзе пра рэканструкцыі двух мастоў цераз Нёман. За апошнія 10 гадоў нагрузка на гарадскія масты павялічылася ўдвая і складае 14 000 транспартных адзінак за гадзіну. Пасля ўводу ў эксплуатацыю новага ўчастка дарогі, з рэканструкцыяй чыгуначнага моста пад аўтамабільны, пачнецца рамонт Румлёўскага моста, а таксама Новага моста ў раёне вуліцы Паповіча. Яны пабудаваны 30—40 гадоў таму і маюць патрэбу ў абнаўленні. Акрамя таго, архітэктары плануюць падоўжыць вуліцу Падгорную да вуліцы Будзённага. Пры гэтым яны не хочуць выводзіць трафік аўтамабіляў на Стары мост у цэнтральнай частцы горада, а пабудаваць яшчэ адзін аўтамабільны мост цераз Нёман паблізу дзеючага чыгуначнага. Тады патокі аўтамабіляў накіруюцца на супрацьлеглы бераг Нёмана — на вуліцу Счаснага. Гэты варыянт прапаноўваецца даўно, але перспектыва пакуль вельмі аддаленая.

ДАВЕДКА

Сёння ў Гродне пражывае больш за 360 000 жыхароў. Плануецца, што праз 10 гадоў колькасць жыхароў можа павялічыцца да 405 000. А вось тэрытарыяльна горад застанецца ў сваіх межах.

kondratsieva@sb.by 

Фота аўтара.

Полная перепечатка текста и фотографий запрещена. Частичное цитирование разрешено при наличии гиперссылки.
Заметили ошибку? Пожалуйста, выделите её и нажмите Ctrl+Enter